Sofia

Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Livet är för viktigt för att tas på allvar

Av Sofia - 22 januari 2010 10:51

Godmorgon alla partymyror.  Vill bara fömedla hur duktig jag är, sitter nämligen och läser om ungdomsarbetslöshet - och skolan börjar inte förrän om 38 minuter! Jorå, ibland så glänser man till.

Det mer viktiga som jag ville "förmedla" med denna text, är att jag plötsligt insåg hur läskig framtiden egentligen är. Som sagt så läser jag om ungdomsarbetslöshet för tillfället, och jag inte varit sådär jätteinsatt i den frågan tidigare då det fortfarande känns rätt far away, men nu börjar det gå upp för mig hur mycket man kanske kommer behöva kämpa för sitt levebröd om några år, i alla fall om det fortsätter såhär... Det känns lite jobbigt. Lite tungt sådär. Först sliter man i grundskolan. Sedan sliter man ännu mer i gymnasiet. Och sedan måste man slita som en idiot för att hitta jobb - om man har otur... Äsch, vad vet jag om hur framtiden kommer se ut förresten. Det är nog bättre att inte tänka så mycket - ā la Nalle Puh liksom. Framtiden är läskig, men samtidigt är det ju ganska kul att inte veta vad som kommer hända (oftast).

Fast nu har jag nog flummat så det räcker. Dags att borsta tänderna och gå (få skjuts) till skolan. Framtiden kallar! Solong!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 30 maj 2012 14:26

Idag är det NIO dagar kvar till studenten. Nio dagar tills gymnasietiden är över. Nio dagar tills jag har pluggat klart för ett bra tag. Nio dagar tills jag börjar på en helt ny väg här i livet. Nio dagar tills jag blir fri. Nio dagar tills jag tar ...

Av Sofia - 5 maj 2012 21:23

           Hamnade på Mangos hemsida, vilket visade sig vara livsfarligt... SÅ fina! ...

Av Sofia - 25 april 2012 21:20


                      

Av Sofia - 15 april 2012 18:53


Hej hopppppp. Sisådär en och en halv månad kvar till studenten. Helt sinnes! Ett par skivor står på tur, varav en är redan imorgon, flak-detaljer ska fixas och såklart ska sju ton plugg hinna bokas av. Studenklänningen är införskaffad och studenmössa...

Av Sofia - 9 april 2012 14:22


En vecka på världens bästa landställe gör alltid susen. Har ätit onyttigt varenda dag, besökt släktingar, varit på bio, cyklat på grusvägarna och trotsat kylan, postat studentinbjudningarna (!) och kollat på alla fyra Die Hard-filmer inom loppet av ...

Ovido - Quiz & Flashcards