Sofia

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofia - 28 februari 2011 15:34

Och så var man 18. ARTON. 18. Helt jädrans sjukt!! Grattis till mig själv!

Veckan (jaa, förra veckan blir det ju till och med, redan måndag idag) har gått fortare än fortast! Onsdagen, då den stora dagen till sist kom, blev jag firad hela dagen lång. Champagne, helt fantastiskt fina presenter - bl.a en Mulberryplånbok och en flaska rosa champagne från Moet & Chandon - en hemlig middag på Gondolen och sen blev det utgång! Utgången till Laroy blev i och för sig inte särskilt lyckad då vi kom på att det var två dagar innan lönehelg vilket visade sig genom att det var dött ute, men men, jag var ute i alla fall!
På fredagskvällen blev det snittar, bål, middag och tårta och jag fick massor av fina presenter! Då var det nämligen 18års- middag här i la casa.
Och så igår var det tårtkalas - åt fyra bitar - med ännu mer presenter...!
Trots lite missöden här och där var veckan ändå den bästa födelsedagsveckan någonsin än så länge, och varje gång jag går förbi presentbordet som har skapats i vardagsrummet ler jag stort!


  



    


    


    


  


  


Tror jag ska gå å kolla på dem en gång till...

Av Sofia - 27 februari 2011 18:00

 

 

 

  

Av Sofia - 16 februari 2011 16:35


En vecka kvar.

En.


En vecka kvar tills jag får gå ut på krogen. 
En vecka kvar tills jag inte längre behöver ha "förälders underskrift".

En vecka kvar tills jag får ta körkort.
En vecka kvar tills jag blir "vuxen".


En vecka kvar.
En.

 

Sen fyller jag 18.

Av Sofia - 12 februari 2011 13:41

Det känns som om det är söndag. Och så är det bara lördag. Bästa känslan.


Gårkvällen spenderades i stan med F och syrran. Syrran och jag bjöd mademoiselle F på middag och bio. Vi åt först en superb middag på Wagamama och sedan köpte vi lösgodis och åkte till Söder-bion. Där spenderade vi sedan 1 timme och 52 minuter med att dreggla över Jake Gyllenhaals leende och kropp.... Grrr. Om jag ska gifta mig i framtiden, så ska det vara med någon som Jake Gyllenhaal (eller Jake himself, ännu bättre!). 


Ovido - Quiz & Flashcards