Sofia

Alla inlägg under mars 2010

Av Sofia - 31 mars 2010 17:18

Dagens inlägg går till en nyfunnen vän. En vän med galet roliga skämt, vilket hon gärna också tycker, och som jag alltid har kul med! Vi har inte känt varandra länge, men det KÄNNS så. På bara ett halvår ungefär har hon gått och blivit en av mina bästa vänner. Det har liksom bara klickat som jag brukar säga!

Jag hoppas verkligen att vi kommer vara vänner för livet, kära Mickan, för du är underbar och fantastisk! Soffee <3 Sparven, ohhjaa!


  

galetsnyggtjej.se


Av Sofia - 30 mars 2010 19:21

dagarna går fort nu. äntligen blir det inte mörkt klockan fem på eftermiddag (nu så är klockan liksom snart halv åtta, och man ser fortfarande gruset på marken, tjoho!) och man märker att våren är påväg. fåglarna sjunger och sakta men säkert så känns det som om man tinar upp från vinterns långa, mörka, sega dagar. planer för sommaren är igång och ojoj vad jag längtar. kan ni tänka er, det är bara lite mer än två månader kvar tills vi får sommarlov. sen är vi fria, helt otroligt fantastiskt galet härligt fria, från allt som har med franska verbböjningar och historiska revolutioner att göra. det är ju faktiskt påsklov snart också, väldigt snart, bara två dagar kvar i skolan. på fredagen åker jag mot varmare och sydligare breddgrader (= skåne) och det ska bli så gaaalet kuuul!


sommar. skåne. underbart.     

Av Sofia - 27 mars 2010 16:48


 



Glömde förresten berätta att jag fick presenter från barnvakts-barnen i onsdags. En försenad födelsedagspresent då. Jag blev väldigt glad! Den söta väskan har den yngsta, Elsa, virkat och hon tyckte jag kunde ha den "som väska eller som plånbok". Alltså de är bara för söta.

Av Sofia - 27 mars 2010 14:55


jag har haft ett litet "blogguppehåll". jag gillar inte ordet, det låter så fult, men det är så det är i alla fall. har inte haft något kul att skriva om. har alltid så mycket att göra. läxorna finns ju alltid där, men jag har alltid en massa annat som jag vill/måste/har tänkt göra. undrar hur många "göra"- listor jag har skrivit i mitt liv, i alla fall under de senaste åren. alltid ligger det en liten lapp någonstans i mitt rum med något som ska göras. älskar att skriva lapparna, för då liksom försvinner stressen av att ha så mycket att göra ur hjärnan för en stund. och att få dra ett streck över något som jag har gjort är bara för härligt! haha, kul liv man har... nej men lappar är bra. fast det slutar nästan alltid med att jag har två, tre, fyra lappar med grejer att göra. då är det inte så kul längre. blir rätt trött på mig själv ibland alltså.


tja det här var väl inget av mina bästa inlägg kanske, rätt tråkigt om jag får säga det själv, men man kan ju inte alltid vara bra.


men nu måste jag sluta, ska gå och börja bocka av grejer från mina två  nuvarande göra-listor förstår ni...


Av Sofia - 19 mars 2010 18:56

   - it's Friday!


  
tjoooohoooooo

Av Sofia - 15 mars 2010 16:52

jag är trött, har väldigt ont i halsen och har en läxhög på ca 11 cm (hahaha, ja jag mätte) som måste göras. kul dag idag liksom.

Av Sofia - 14 mars 2010 11:57

  

  

med ett svampbob-täcke och en liten gosegris i sängen kan man inte annant än att sova väldigt bra. säg vad ni vill om töntigheten.

(fast, om jag ska vara helt ärlig så är denna bild ifrån förra helgen, inte idag för idag är jag inte såhär söt då jag mår rätt dåligt, men jag kände för att lägga upp dem i alla fall).

Ovido - Quiz & Flashcards