Sofia

Alla inlägg under januari 2012

Av Sofia - 10 januari 2012 18:46

Inte ens tolv timmar kvar tills plan nummer ett lyfter. Är trött, glad, nervös, rädd, taggad, lugn, stressad - allt! Huvudet känns helt lost på något vis. Ska skriva ut några bilder på min familj att ha med och "visa för nya indiska vänner", som det står på packlistan från skolan, efter det är jag redo to go. Önska mig lycka till.


Hej då Sverige. Hej Indien!

Av Sofia - 9 januari 2012 12:57

Nu. Är. Jag. Nervös. Iiiihh, om bara två dygn såhär dags är vi påväg! Rummet är kaos, överallt ligger grejer och kläder, listor och pennor, väskor och skor. Ska sätta igång med packningen nu. En lektion imorgon. Sen får vi gå hem och packa, vila, göra vad vi vill. Och vid halv tre sådär på onsdag morgon är det dags att gå upp och då börjar äventyret på riktigt. Kan fortfarande inte fatta att jag faktiskt ska dit. Kommer inte bli helt verkligt förrän vi är framme och jag står där, på marken. På indisk mark.


   

Av Sofia - 3 januari 2012 16:50

Alvedon, halstabletter, alcogel, myggmedel, salva mot insektsbett, solkräm... Fick ta en korg på apoteket idag då det var dags att handla apoteket-grejer till Indienresa. Herrejisses, nästa onsdag morgon åker vi. Såhär dags om en vecka är det nervositet, spänning och kaos som råder antagligen. Det har redan börjat i alla fall...


Ikväll blir det middag och fest med två av bästa kompisarna. Halsen är inte på topp, men hey, det finns ju nyinköpta halstabletter i väskan så det ska nog funka. Annars hjälper väl lite vin mot det mesta.


 
Moa och jag. Bild från igår då jag träffade några av mina älskade konfavänner.
Bilden har Lussan tagait med sin fina kamera.
 

Ovido - Quiz & Flashcards