Sofia

Alla inlägg under februari 2010

Av Sofia - 27 februari 2010 18:30

rubriken säger allt. för det var så det var förstår ni, jag hade en underbar födelsedag. den bästa jag haft (vad jag kommer ihåg) om jag får säga det själv.
förmiddagen spenderades i skolan där klassen sjöng. sedan blev det tårtkalas (tre av fyra tårtor åts duktigt upp!) hemma med de finaste av vänner, som hade med sig de finaste av presenter. tomas sabo-berlock, godis och halsband från New York, choklad i mängder och t.o.m en teckning! de är då alldeles för snälla mina vänner. farmor och farfar ringde och grattade också. sedan stannade en av de åtta vännerna kvar, när alla andra gått, och åt middag med mig och familjen. telefonsamtal från kusinerna i malmö togs också emot. efter middagen var det dags för presenter och sång från familjen (pappa behövde nämligen gå upp så tidigt på morgon så vi tog det på kvällen istället, lite nytt sådär). och vilka fina presenter! jag fick bl.a en bok med enbart bilder på den coola tanten Coco Chanel från sommaren -62, en vas med gren och tygblommor som mammsen satt ihop så fint, ett snygg blått nagellack, den underbara väskan från urban outfitters, ljus med rosor på, biopresentkort på hela 300 kronor, lite pengar och två mops-salt och peppar-kar (jag har en kärlek för mopsar förstår ni, men mammsen är allergisk...). när jag sedan upptäckte att mina barnvaktsbarn hade ringt och spelat in "ja må du leva" (fast de sjöng "ja må HAN leva", haha) på mitt mobilsvar var det klart: jag hade haft världens bästa födelsedag.


tårtkalas

presenter i massor!        

Av Sofia - 22 februari 2010 14:55

jorrå, imorgon smäller det! då är det dags att för 17.de gången öppna födelsedagspresenter. tiden går allt bra fort!


Av Sofia - 20 februari 2010 12:48


  

I torsdags var jag barnvakt åt Emelie (nio) och Elsa (sju). Av båda fick jag en sen alla hjärtans dag-teckning ("vi hann inte förra veckan"). Båda var bamsefina, men mest gillade jag Elsas - den här ovanför. "Du är bäst i väden Sofia!". Alltså gulliga unge! Blev så glad att jag satte upp den på dörren till mitt rum. Så nu ler jag varje gång jag går förbi där!

Av Sofia - 16 februari 2010 15:45

idag hade jag fem kommentarer som väntade på att bli godkända här på bloggen. fem stycken! kanske inte så mycket för t.ex. Kenza, men väldigt mycket för mig! tänkte i alla fall bara meddela att jag gillar det. en kommentar gör en alltid glad, så är det bara! tja, det var bara det. nu ska här läsas franska. bisous!

Av Sofia - 15 februari 2010 15:53


    


Det vore inte så dumt om man kunde gå ut och sätta sig på vår stentrappa och titta på lavendel, fjärilar och humlor nu. Inte dumt alls. 

Av Sofia - 14 februari 2010 20:04

Idag är det alla hjärtans dag. Hurra hurra, grattis till alla singlar (mig). Men, förutom dagen då allt är rosa och rött, så är det är något mer som sker idag. Idag är det nämligen exakt ett år sedan min 16-års tjejmiddag! Inte för att tjejmiddagar är ovanliga eller något sådant, men ni förstår att den tjejmiddagen JAG hade, för väldigt exakt ett år sedan, var ganska så speciell. Oförglömlig... Rolig, galen och grymt äcklig på vissa håll och kanter. Ett minne för livet, o ja. Jag tänker inte gå in på några detaljer, utan jag säger bara fyra väldigt passande ord: fekke fekke SPÅRA SPÅRA. Ni förstår, dagen efter städade vi (jag har underbara vänner) i sex timmar. Men, det värsta är att trots det så har en soffa fått slängas(!), en matta fått piskas, två filtar fått tvättas, en dummsugare fått rengöras och x antal trappsteg fått rengöras. Utan tvekan bland det galnaste jag varit med om. Heja ungdomen! Och kärleken då, såklart.

Av Sofia - 13 februari 2010 13:45

 

Now I've heard there was a secret chord
That David played, and it pleased the Lord
But you don't really care for music, do you?
It goes like this
The fourth, the fifth
The minor fall, the major lift
The baffled king composing Hallelujah



Av Sofia - 11 februari 2010 15:32


  


Ovido - Quiz & Flashcards