Sofia

Alla inlägg under december 2011

Av Sofia - 31 december 2011 11:25

Tvåtusenelva. Över och förbi och kommer aldrig igen om bara tolv timmar och 35 minuter. Helt galet. Nästa år inleds lite enkelt sådär med en resa till Indien. Tidigt på morgonen den elfte januari lyfter planet som ska ta mig och min klass till Tamil Nadu där vi ska arbeta med vårt projektarbete i femton dagar. Rätt sjukt egentligen - Indien liksom! Efter det ser jag inte mycket mer än plugg och stress, studentskivor och studentfixande till den åttonde juni. Då är det slut. Helslut. Har förhoppningsvis världens finaste vita klänning på mig och är lyckligare än aldrig förr. Längtar! SEN börjar äventyret. Inga direkta måsten längre, ingen skola att gå tillbaka till i slutet av augusti. Vet inte vad jag ska göra - vet bara att jag inte ska plugga. Måste göra något annat ett tag. Leva loppan och få ihop lite pengar. Vem vet. Säkert är i alla fall att tvåtusentolv kommer bli ett mycket mer spännande år än vad tvåtusenelva har varit. Och det känns som en bra start på det nya året!

 

Av Sofia - 27 december 2011 17:17

Jullov. Lugn, sovmorgon och ingen skola. Underbart. Dagarna har innehållit en utgång med alldeles för dyrt vin, filmmys, pyntande av julgranen, syltkake-bakning, julklappsshopping och middagar med familjen och farmor och farfar - där farfar berättade hur han som ung nästan blivit bortgift till en maffiaboss dotter och fått hålla i tavlan Mona Lisa. Drömmer mig bort och funderar på vad jag kommer berätta för mina barnbarn om jag får några - förhoppningsvis något lika förvånande. Jag vill ut och resa och uppleva nya saker, ta foton med nya motiv. Jag har massor av idéer, önskningar och planer. Kanske plugga franska i Paris eller leva lite varmare och lära mig surfa i Australien. Eller varför inte åka till Italien och åka vespa med någon snygg-sliskig italienare? Så mycket roligt - men så lite pengar... Jag önskar jag hade ett träd där det växte sedlar på grenarna!


Nu: hemmagjord pizza till middag.

Av Sofia - 1 december 2011 21:57

1 december. Nu är det jul "på riktigt". Men jag har inte särskilt mycket julkänsla alls. Däremot har jag en sjukt massa stress över mig. Skola skola skola. HJÄLP

Ovido - Quiz & Flashcards