Sofia

Alla inlägg under januari 2010

Av Sofia - 31 januari 2010 15:09

Snö är mys, men nu räcker det. Åååhh vad jag längtar tills det är vår. Och sommar. Speciellt sommar... Converse, ballerinaskor, shorts, jeansjacka, solglasögon. Körbärsblommor i Kungsan, picknick utomhus, bada, sola, hängmatta och sena sommarkvällar. Fräknar, brända axlar, barfota fötter, solkräm och bara ben. Alldeles för mycket glas, jordgubbar och nästan aldrig mörker. Det är det bästa som finns. Och jisses vad jag längtar.

  

våren 2009. finaste magda, tuva, lussan och lisa

Av Sofia - 30 januari 2010 17:09


  


Av Sofia - 22 januari 2010 23:43

Om en månad och sjutton minuter så slår datumet om till tjugotredje februari. Då fyller jag sjutton. 17. Tiden går fort. 

Alltså har jag bara en månad och sjutton minuter på mig att hinna med allt det som jag ville hinna med under året som sexton. Oj oj.

Fast, vid närmare eftertanke, så har jag nog hunnit med det mesta ändå... Ja, jo, så är det! Skönt. Då slapp man den stressen.

Av Sofia - 22 januari 2010 10:51

Godmorgon alla partymyror.  Vill bara fömedla hur duktig jag är, sitter nämligen och läser om ungdomsarbetslöshet - och skolan börjar inte förrän om 38 minuter! Jorå, ibland så glänser man till.

Det mer viktiga som jag ville "förmedla" med denna text, är att jag plötsligt insåg hur läskig framtiden egentligen är. Som sagt så läser jag om ungdomsarbetslöshet för tillfället, och jag inte varit sådär jätteinsatt i den frågan tidigare då det fortfarande känns rätt far away, men nu börjar det gå upp för mig hur mycket man kanske kommer behöva kämpa för sitt levebröd om några år, i alla fall om det fortsätter såhär... Det känns lite jobbigt. Lite tungt sådär. Först sliter man i grundskolan. Sedan sliter man ännu mer i gymnasiet. Och sedan måste man slita som en idiot för att hitta jobb - om man har otur... Äsch, vad vet jag om hur framtiden kommer se ut förresten. Det är nog bättre att inte tänka så mycket - ā la Nalle Puh liksom. Framtiden är läskig, men samtidigt är det ju ganska kul att inte veta vad som kommer hända (oftast).

Fast nu har jag nog flummat så det räcker. Dags att borsta tänderna och gå (få skjuts) till skolan. Framtiden kallar! Solong!

Av Sofia - 20 januari 2010 23:12

Jag känner mig faktiskt ganska duktig. Har ätit ett äpple, och sitter just nu och jobbar med översvämingsarbetet! Innan idag har jag också gjort matte (wohoo, är äntligen ikapp - nästan), francais och engelska. Barnvaktandet ställdes in - sov lite istället... Men det är okej om det blir en sen kväll ikväll med plugg, för imorgon har jag soooovmorgon. Ville bara berätta det.

Nu ska jag, tro det eller ej, äta ännu ett äpple. Wohoo! Heja mig!

Av Sofia - 19 januari 2010 22:40

Jag måste skärpa mig. Jag har dålig karaktär. Jag kan inte hålla vad jag lovat mig själv. Imorgon är en ny dag. Vad som helst kan hända. Jag har som vanligt nya (samma) löften för mig själv att uppfylla. Imorgon. Jag måste skärpa mig. Om jag bara inser hur mycket enklare det är att bara GÖRA det istället för att gå omkring och förbereda sig i hundra år och sen inse att man inte hinner.


morgondagens Att Göra:

1. skola

2. hem och äta mellanmål

3. barnvakt mellan fyra till sex

4. lite ”fix” + middag

5. plugga matte

6. jobba på geografiarbetet

7. jobba på arbetslöshetsarbetet

8. INTE BITA PÅ NAGLARNA

9. äta en frukt

10. verkligen göra allt som står här ovanför

Ovido - Quiz & Flashcards