Sofia

Alla inlägg under november 2011

Av Sofia - 26 november 2011 18:12

Idag har jag varit gladare. Inledde kvällen med att beställda studentmössa! En termin, tre veckor och tre dagar kvar.
En termin. Tre veckor. Tre dagar.
Sen står jag där. I min vita mössa.

.

Av Sofia - 24 november 2011 18:00

Av Sofia - 21 november 2011 17:03

Måndag igen. Almenackan är jobbigt full av grå blyerts, vilket betyder plugga. Det är mörkt. Trött. Massa idéer. Alldeles för lite tid. Samma vardag om och om igen. Stress, trötthet. Nerbitna naglar. Fan, inte igen. Tryck in allt på fredag och lördag. "Vi måste ses snart". Och så ses man aldrig. Sockor och te. Myspys. "Jag gråter bara i regnet". Spotifykontot är överbelastat. Jul snart. Fan, måste spara pengar. Jobbiga människor. Sköna människor. Fest. För mycker facebook. Vad gör jag efter studenten? Kompisar. Kärlek. Frågetecken. "Hej". Livet äger. Livet är jobbigt. Orättvist. Sitter still för mycket. Hinner inte. Vill göra allt och ingenting. Hinner inte. Bläddrar framåt i kalendern. Alldeles för mycket blyerts. Längtar bort. Koncentration. Inte långt kvar nu. Vit klänning. Studentmössa. Sluta tänk. Lev. Måndag igen.

Av Sofia - 18 november 2011 17:17

Av Sofia - 16 november 2011 20:21


Såg just att det är fyra år sen jag skapade den här bloggen. Fyra år! Aaaahh, crazy.


Av Sofia - 16 november 2011 20:07

Sen klockan fyra idag eftermiddag har gud varit emot mig.

Då sista lektionen var över satte jag och min projektgrupp oss ner för att jobba med projektarbetet en timme. Efter ett tag inser vi något riktigt jobbigt. Inledningen till vårt arbete som vi satt och jobbade med igår (då vi var lediga!!) i två timmar HAR INTE SPARATS. Så det var bara och börja om. Och vi hann ändå inte lika långt som vi gjorde igår. Gick ifrån skolan halv sex (HALV SEX) och kommer hem bitter som satan. Äter middag och hinner plugga lite, innan det är dags att bege sig av igen. Klockan 19.30 (väldigt nyss alltså) skulle jag på ett föredrag som jag skulle skriva ett reportage om till svenskan. Stressad som jag är skjutsar mamma mig dit och släpper av mig. Springer till lokalen, och möts av min svenskalärare som kommer med de goda nyheterna "Föredraget är inställt". Jahapp. Så då var det bara att vända om då, stressad som man var, och åka hem igen (mamma hade ju som tur var inte hunnit åka än så jag fick skjuts hem också, tack för det).


Vad har vi då lärt oss av denna bittra eftermiddag och kväll? Jo, 1. SPARA alltid ett dokument noga på datorn innan du kryssar ner det och 2. gå inte på föredrag - för den enda gången du gör det kommer föredraget vara inställt.


Tack för mig.

Av Sofia - 14 november 2011 19:04

Det är jag det. Som en gubbe i lådan dyrker jag upp lite då och då på den här bloggen. Vet inte riktigt vad jag ska skriva... Något fett oväntat vill jag dra till med. Okej, så jag kan skriva vad jag sitter och lyssnar på på Spotify för tillfället - för typ 10e gången på en vecka: Justin Biebers julskiva. Jepp, ni hörde rätt. JAG lyssnar på Justin Bieber.
Det borde chocka någon.

Ovido - Quiz & Flashcards