Sofia

Alla inlägg under maj 2010

Av Sofia - 31 maj 2010 17:30

Sista majdagen idag. Imorgon blir det juni. Juni 2010. Tänk att hela januari med nyår, febrauri med födelsedag, mars och april med början på vår och nu maj med med ljusa nätter snart redan har passerat i kalendern. Om nio dagar är det dags för sommarlov. Sedan är man ledig i två och en halv månad. Förstå vad lång tid! Nu är ju liksom helgens ledighet en gudagåva. Och de sista veckorna har verkligen varit bra! Roliga kvällar, skiva och den bokade utomlandsresan i sommar, varmare väder, nyköpta sommarkläder och fler fräknar på armarna. Livet har känts så enkelt. När jag tänker på hösten och tvåan i gymnasiet får jag ångest. Såhär bra som jag mår nu vill jag alltid må. Känna att man har så mycket roligt att se fram hela tiden. Det läskiga är bara att jag helt plötsligt kommer HA sommarlov nu. Om en dag eller två är vi inne i slutet av juli månad och fräknarna kommer ha blivit ännu fler. Allt det som jag NU ser fram emot kommer vara över. Därför vill jag bara pausa tiden som den är nu. Låta alla de roliga minuterna bli dubbelt så långa och inte hela tiden behöva känna att tiden går så fort. För just nu mår jag som bäst (förutom pollenallergin då).



bild från en väldigt rolig kväll; skolavslutningen i nian. känns som igår...

Av Sofia - 30 maj 2010 10:54

Denna dag brukar vara helgens pluggdag - men inte idag! För nu är jag i stort sett klar med plugget, eftersom det bara är en och en halv vecka kvar till sommarlov. Otroligt! Så istället för att plugga åker jag & Maria till stan för att gå på bio. Gissa vilken film! Just det, Sex And The City 2. Jag är galet taggad!


Gårdagen spenderades också i stan med Maria (precis som FÖRRA lördagen)! Flip-flops och en kaftan inhandlades till Cypernresan, som det är nu är mindre än 50 dagar till!!! Åhh det kommer bli så grymt, det känner jag på mig! Efter fem-sex timmar i stan blev det middag hemma, och sen en lugn kväll med mjukisbyxorna som bästa vän. Och jodå, även jag tittade på SVT1 - heja Tyskland!


Men nu;  

Av Sofia - 28 maj 2010 18:09

     
"hey, soul sister"

Av Sofia - 17 maj 2010 16:35

jag, cypern-bästis och åke-bästis.  


Härliga människor, för hög musik, sura grannar, förstörda lampor, kepsar på språng, trasiga väskor, popcorn över hela golvet, en alldeles för tom vinbox och en brödskiva i sängen. Ooja, vi gör det bra! Riktigt bra!

Av Sofia - 14 maj 2010 14:55

Jag är lyckligare än på länge. Långhelg, lyckad skiva(!), knappt en månad kvar i skolan, Cypern med Mickan i sommar, fest ikväll... Nu är livet som bäst helt enkelt!

  

Av Sofia - 8 maj 2010 14:38

... och idag mår man!...

Av Sofia - 7 maj 2010 20:14

hej hej hej hej nu är det fredag och det är så skööööööööönt!

tyvärr är jag inte 18 än så att jag kan gå ut och festa men det gör inget för hemmafester är fest det med! såååå, nu taaaaaaaaaagggarrrrr viii!

"Trevlig helg!"

Ovido - Quiz & Flashcards