Sofia

Alla inlägg under juni 2008

Av Sofia - 30 juni 2008 09:36

halloo, 

nu så drar vi strax till skåne landet.

 eftersom vi inte har internet där nere så blir det ingen bloggning

på 2 veckor.


pappa är väldigt jobbig just nu också för tillfälllet. bara så ni vet.

suuuuuuck.


puss & kram skumbanan!



Av Sofia - 29 juni 2008 21:20

HEJ IGEN!

det är sjukt hur fort 3 veckor kan gå. helt sanslöst fort.

en massa känslor. det har varit roligt, tråkigt, spännande, underbart, fint,  nervöst, pirrigt, roligt, överraskande, lärorikt, roligt, knäppt, fantastiskt, otroligt, smart, osmart, ledsamt, roligt, neutralt och helt klart ett minne för livet. sa jag förresten att det var roligt?


det finns så mycket jag kan berätta, men jag hinner inte.

imorgon ska hela familjen till Skåne och stanna där i 2 veckor. jag måste återigen packa. och så ska jag duscha, fixa, ringa och kolla att allt är nedpackat. och klockan är redan 21.10

 vi har inte tillgång till internet i skånelandet heller, så bloggen kommer återigen att bli Ouppdaterad på ett tag. men så kan det vara, när det är sommar och man har sommarlov.


Tyvärr får ni inte heller några bilder innan jag säger hejdå.

Jag hinner bara inte! :O


förresten, jag fick helt underbart fina konfapresenter.

1 medaljong från mina kusiner och min gudmor & gudfar

ett guldhalsband från mamma & pappa, att sätta medaljongen på.

Jag fick ett Tomas Saabo armband med 3 berlocker på från min farmor & farfar. En snäcka, ett brev och en mobiltelefon.

en till Tomas Saabo berlock från min lillasyster. En ballerina sko. Ett glas med kossor som det står Milk på. Så fin!

ännu en Tomas Saabo berlock, en mops! Från min farmors syster och hennes man.

en berlock till, att sätta på armbandet. en groda. Den heter Carl Johan Fredrik och den fick jag av min vän Filippa!

ett presentkort på Akademibokhandeln från mina nästkusiner och deras familj.


tro mig, jag blev glad :D



nu måste jag sluta. jag kanske hinner med ett inlägg imorgon, kanske inte. vi får se. annars - återigen - puss&kram och ha det bra.

adios!

/Sofia


Av Sofia - 9 juni 2008 08:41

om 5 minuter ska jag & mamma åka ner till båtarna. båten kommer 9 och 2- 2,5 timme senare så är vi på Husarö.
Spännande!


Har inte mycket tid att skriva, m

 men sköt om er alla trevliga & glada

och

närar och kära.

Jag kommer sakna toaletterna!


Ha det bra! Vi ses om 3 veckor igen.

puss
Sofia



Av Sofia - 8 juni 2008 23:08

imorgon åker jag!

jag ser fram emot det, och är faktiskt lite... nervös.

3 veckor. det är en del.

och jag har tonvis med packning! 4 väskor! 1 ryggsäck och tre väskor. Den bruna är det bara kläder i. haha, och på utrustningslistan stod det "OBS! Ta ej mer än du orkar bära". Ops.... (a)


 jag får väl gå i två omgångar från båten upp till husen i värsta fall :P


jag ska försöka hinna med ett inlägg imorgon bitti innan jag åker.

puss, kram & skumbanan!

Av Sofia - 8 juni 2008 11:50

nu vet jag vad dessa blommor faktiskt heter

tusensköna.

som jag sa!

Min vän Filippa trodde de hette prästkrage. Så jag sökte på det. och då kom det upp bilder på sådanan här! så sökte jag på tusensköna. och då kom nästan likadana bilder upp där också! :O Så förvirrande!
Så jag fråga min mor, som är duktigt på blommor. Hon sa att:
Prästkragar är väldigt lika tusenskönor, men mycket större.

Tusenskönor är de som jag har fotat. Små.


Så nu vet ni, och jag! :)

Av Sofia - 8 juni 2008 11:42

så är jag förhoppningsvis ute på Hurasö. Eller så är jag fortfarande påväg.

Båten går vid halv nio, nio någon gång. Jag ska ta en dusch innan, och verkligen njuta av det rinnande vattnet. Jag kommer ju få tvätta mig i havet sen 3 veckor framöver. Ingen dusch där inte...

Men det värsta är att det bara finns utedass där!! :| SUCK.

jajajajajjaa, I (guess) will survive.

Av Sofia - 7 juni 2008 19:07






jag passade på att ta några kort på de här jättesöta blommorna, innan idag. de växer på en liten plätt rakt under en stol. men lika fina var de för det. vad heter de egentligen? något på bokstaven t va? jag ska minsann kolla upp det! mammsen vet nog..

- tusenskönor?!

hmmmm....

Av Sofia - 7 juni 2008 16:18

röda jordgubbar med tre ton sockor ovanpå

kan det bli mer sommar?


Ovido - Quiz & Flashcards