Sofia

Alla inlägg under maj 2008

Av Sofia - 17 maj 2008 13:31

Vädret är blahablaha,

vilket stinker!

Jag har tappat lite av blogg-gnistan för tillfället, vet inte varför :P

Men så fort den återkommer (gnistan) och vädret blir sådär underbart fint igen - så återkommer jag.


Bara TRE veckor kvar i skolan innan det är sommarlov och iväg på konfa-

läger för mig!
Halleljuah vad fort 8.an har gått, helt sjukt fort.


Pusssssssss <3

Av Sofia - 12 maj 2008 20:55

you like it?


tröja: lånad av A.

skärp: mormors gamla
leggins: H&M
nagelllack: MAVALA "La Paz"

(om ni undrar så är min högra - vänster i bild - tånagel också målad. Jag kom liksom inte längre än så på tårna...)


Ha en mysig måndagskväll! Själv ska jag nu dricka te,

för andra gången idag :)

På återseende!

Av Sofia - 11 maj 2008 18:14

Otroligt söta

- det är det ord som man kan beskriva de här 3 godsakerna med:

Är de inte SÅ SÖTA?

De kommer ifrån Forever21.com (och man får 3 stycken för 10 dollar!)

Ja, jag är i alla fall kär <3

Av Sofia - 11 maj 2008 18:03

Hej kära blogg!

Jag mår inge vidare kan jag tala om. Jag är trött, har ont i halsen och mitt huvudet känns helt... efter.

Suck.
Baaraa för att jag ahde tänkt vara flitigt och göra en hel del läxor idag så att jag skulle slippa göra dem sen i veckan. Men NÄHÄ!

Jag har gått omkring med ett glas vatten med en skiva citron i hela dagen,

det känns som om det är bra! Med Citronvitaminer och så ;)

 Sen så ha jag också - dadadadadaaam - målat naglarna! Finally.

De blev rosa, jättefint.


Av Sofia - 10 maj 2008 18:13

Halloa :)

Vädret är helt underbart fint! Kan inte vädret alltid vara såhär?

´Våra körsbärsträd på tomten håller på att tappa alla sina fina, vita blommor just nu. Det ser ut som det snöar. Sorligt, för jag älskar att ligga under det största av körsbärdträden här och kolla rakt upp på allt det vita...

Det är härligt!


foto by me

Av Sofia - 8 maj 2008 12:51

Bonjour !

just nu sitter jag faktiskt hemma. jag har nämligen en hålig timme (håltimme).

Eftersom det är så uuuunderbart väder - och nästan 20 grader! - så tog jag cykeln och begav mig hemmåt istället för att sitta i skolan och möggla... Jag ska cykla dit igen om 15 minuter ungefär.

Jag åt lite mer lunch hemma, då skolans lucnh inte var någon jättehöjdare idag (som vanligt) och till efterrätt har jag druckit smoothie.

Ingridienserna är

- Blåbär

- hallon

- saft ifrån 2 apelsiner.

- möjligtvis lite vatten, beroende på konsistensen.

- ( man kan även ha i några jordgubbar, då får man världens godaste smoothie; smootihe á la Sofia :) Men nu är det så att vi inte hade några jordgubbar hemma, så det blev en... Smootihe á la Sofia 3/4. Typ. )

That's it. Nada moore. Utsökt<3


skriver mer senare idag. cya!

lollo mitt hjärta. lika underbar som

blommorna på trädens grenar :)

Av Sofia - 7 maj 2008 18:20

sitter här och ooorkar inte resa på mig och börja läsa NO. jag är trött trött trött och vill bara lägga mig och kolla på

- OC

fasiken, det glömde jag bort och nu har jag missat det. såklart.

aja, ikväll är det Grey's Anatomy :) Det kommer jag i alla fall inte glömma.


jag målade aldrig naglarna med genomskinligt nagellack igår kväll,

tror jag ska måla dem rosa idag istället :)

men nu måste jag verkligen gå. åter igen, fasiken.


puss & kram på nosen


Miss A.

Jag bara älskar den här bilden. Hur söt får man bli egentligen?

Av Sofia - 6 maj 2008 22:16

He-rre-gud, så spännande !
Vad har med hänt Lynetts man Tom & hennes barn? :'(

Stackars Lynette...

Victor är i alla fall död nu, YEAH! :D Honom gillade vi ändå inte.

Men Carlos då? Jag vet vad som händer med honom...
But i won't tell! Det kanske är någon som läser om absolut inte vill ha reda på det.

      

 Om ni vet något mer om vad som kommer hända - säg inte!

Jag gillar inte när alla överraskningar är förstörda i förskott :P


Nu ska jag måla naglarna i genomskinligt nagellack :)

puss&kram skumbanan!

Ovido - Quiz & Flashcards