Sofia

Alla inlägg under juni 2009

Av Sofia - 13 juni 2009 23:13

å så har man gått ut 9an. det har varit en händelserik, glad, sorlig, rolig, knäpp, annorlunda vecka. jag saknar min klass - klass 9B. gymnasiet känns plötsligt mycket... läskigare.


imorgon åker jag till skåne, där vi har landställe. blir borta i en månad. det finns varken dator eller gatlampor där vi bor, men det gör ingenting, det ska bara bli mysigt. jag kan behöva koppla av - på riktigt.

så, vi hörs om en månad igen. och fram tills dess - take care.

adjö!

Av Sofia - 10 juni 2009 22:24


- IMORGON SLUTAR JAG NIAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Sofia - 9 juni 2009 22:20

Grattis på födelsedagen älskling!

Av Sofia - 6 juni 2009 12:18


om bara några dagar får vi sommarlov.

om bara några dagar är vi helt lediga i nästan 2,5 månad.

om bara några dagar slutar jag 9.an


det är helt sjukt så fort tiden har gått, jag började nyss förskolan ju! jag fattar inte var dagarna, veckorna och månaderna tar vägen. plötsligt är det ett nytt år! ibland har jag lust att bara trycka på en paus-knapp, bara njuta av vissa tillfällen som alltför snabbt är över.

när man var liten gick inte livet såhär fort, eller?


på torsdag slutar jag nian. fattar ni, grundskolan är slut! 10 år har bara flugit förbi känns det som. det är galet! helt, ofattbart, knäppt galet... sedan är det dags för gymnasium, nya kompisar och nya utmaningar. om några veckor tar jag väl studenten. sedan ska man upptäcka livet, skratta, gråta och lyckas bli lycklig. sedan en dag börjar man jobba, på riktigt. några år senare hittar man kanske en man och får barn. bamm - 40 års kalas! några stressiga år med barn som kommer hem alltför sent. klimakteriet. 65 år och pensionerad; hejdå sverige, nu flyttar jag till västindien! god mat, viner och promenader. lite fix i trädgården kanske. bingo? man blir 70. man blir 80. rynkorna blir fler för var dag som går. 90. rullator? vad vet jag, kanske blir jag 100. antagligen inte, men man ska aldrig säga aldrig...


vad jag försöker säga är att om inte alltför lång tid så är jag gammal och rynkig. i alla fall om mitt liv ska fortsätta i den här hastigheten! men, det kan också vara ett tecken på att jag har roligt - för tiden går fort när man har roligt, right?


 

det känns som om det var igår...

Av Sofia - 1 juni 2009 19:06



Ovido - Quiz & Flashcards