Sofia

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sofia - 23 oktober 2009 17:45

Gott folk! NU HAR VI ÄNTLIGEN HÖSTLOV! Helt underbart fantastiskt härligt!

Åker till kusinerna i Skåne på söndag och stannar där en vecka. Nu ikväll blir det tjejmiddag hos en viss Lovisa, och imorgon förmiddag blir det fikamys i stan med de härligaste konfatjejerna. Det kommer bli grymt, det känner jag på mig.

Av Sofia - 20 oktober 2009 22:32

bonjour mes amis! au'jourdhui c'est mardi, mais je vais écrire om(?) ma week-end! :)


-wow! jag är ju grym på franska ju! naaaaajs. för er som inte är lika grymma, så kan jag tala om att dessa meningar här ovanför betyder följande: "goddag mina vänner! idag är det tisdag, men jag ska skriva om min helg" (och då syftar jag på helgen som nyss var). helgen som nyss var här (vart tar dagarna vägen?!) var en sådan där härlig, mysig, bra, skön och rolig helg. det var även en lung helg - mjukisbyxorna var på både fredag och lördag kväll- men det var precis vad jag behövde.

anyway, vi börjar med fredag: efter skolan hade jag tänkt åka hem, men icke sade nicke, istället blev det lite fika i stan, med socker, mycket skratt och prat tillsammans med finfina flickor. åt mums-middag hemma (tacos) innan jag sedan återigen träffade en del av de finfina flickorna. vi hade mys framför idol hemma hos L.

lördag: jaaa, lördag! favvodagen. lördagen spenderades i staden. var inne några minuter efter tio(!) och åkte inte hem förrän klockan började närma sig halv fem. och det blev inte bara fönstershopping, nää denna gång blev det även riktig shopping :D hade mucho money att handla för efter att ha sparat en del av studiebidraget och barnvaktspengarna (jag är numera alltid barnvakt på onsdagar, och lönen är bra, bättre, bäst!) under några veckor. och ja, tre fjärdedelar av pengarna handlades upp. men lika glad var jag för det. för hem kom jag med en svart, söt sammetsklänning, ett par cooola svarta byxor med (fusk)skinn på framsidan av benen, en snygg kofta, en dunderbillig mascara (30 kronor!!) och sist, men absolut inte minst, ett par mörkbruna, korta, underbara UGGs. jag har velat ha sådana i (UGGs) i nästan två år nu, så det var ett roligt köp (jag behöver bara betala lite grann, vilket också är mycket roligt). kortfattat så var shoppingen i stockholms stad bättre än på länge i alla fall. inte blev det sämre av att man hann med en oplanerad träff med en miss kaffekopp heller!

även lördagskvällen blev lugn, träffade L & M hemma hos L. vi åt blåbärspaj, bulle och var bara allmänt...vi. mycket mysigt må jag säga! jag gick och kom hem i tid (det är +poäng från mamma och pappa förstår ni) och mådde mycket bra. sov gott gjorde jag också.

söndag: hemma-fixartrixar-bara lite plugg-tv-dag. det är härligt med sådana söndagar (även om jag plötsligt, som vanligt, hade lite mycket att göra på kvällen).


Jag ser nu att detta blev ganska mycket text, men jag var sugen på att skriva :) Helgen som var, var i alla fall mycket mycket bra. sådant gillar vi.


 

lé shopping (förrutom mascaran...)

Av Sofia - 15 oktober 2009 18:32

kära blogg. hej. jag mår bra. jag mår bra, men jag är trött. sex prov (+ förhör och vanliga läxor) på fyra veckor har verkligen tagit energi. det känns. igår och idag har jag nästan inte pluggat alls, och plötsligt har jag blivit så ledig. men samtidigt så trött. ska sova mycket i helgen. behöver verkligen det. men ikväll ska jag vara aktiv. för ikväll ska vi träna; corepass på friskis! heja mig! heja marre!

jag känner att det här inlägget blev sådär på en skala. är för trött... höhö...

okej, nu är det dags för mig att sluta. vi hörs. over n' out!


- btw, skönaste låten för tillfället: Memories- David Guetta feat. Kid Cudi. "hey hey, yeah yeah..."

Av Sofia - 15 oktober 2009 17:30

  

     


UTE VS INNE. halsduk, jacka, väska, converse, jeans, leopardfärgade tights, linne, tröja. rosett i håret, peacehalsband, fyrklöverhalsband.   

Av Sofia - 10 oktober 2009 10:34

hjälp! jag hinner inte med! har alldeles för mycket att göra (vilket resulterar i att bloggandet har sänkts betydligt ett tag nu)... ikväll ska i alla fall bli grymt. detaljer kommer senare. nu måste jag borsta tänderna. och sen plugga. plugga plugga plugga. det känns som om det är det enda jag gör nu för tiden... aja, ikväll ska i alla fall bli grymt. grymt bra. anledningen börjar på ff...

ha det bra min kära vänner, ciao!


förresten! lyssna på den här: "Staring at the sun" av TV on the Radio. Äääälskar början!

Ovido - Quiz & Flashcards