Sofia

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

THE WORLD'S BEST BIRTHDAY

Av Sofia - 27 februari 2010 18:30

rubriken säger allt. för det var så det var förstår ni, jag hade en underbar födelsedag. den bästa jag haft (vad jag kommer ihåg) om jag får säga det själv.
förmiddagen spenderades i skolan där klassen sjöng. sedan blev det tårtkalas (tre av fyra tårtor åts duktigt upp!) hemma med de finaste av vänner, som hade med sig de finaste av presenter. tomas sabo-berlock, godis och halsband från New York, choklad i mängder och t.o.m en teckning! de är då alldeles för snälla mina vänner. farmor och farfar ringde och grattade också. sedan stannade en av de åtta vännerna kvar, när alla andra gått, och åt middag med mig och familjen. telefonsamtal från kusinerna i malmö togs också emot. efter middagen var det dags för presenter och sång från familjen (pappa behövde nämligen gå upp så tidigt på morgon så vi tog det på kvällen istället, lite nytt sådär). och vilka fina presenter! jag fick bl.a en bok med enbart bilder på den coola tanten Coco Chanel från sommaren -62, en vas med gren och tygblommor som mammsen satt ihop så fint, ett snygg blått nagellack, den underbara väskan från urban outfitters, ljus med rosor på, biopresentkort på hela 300 kronor, lite pengar och två mops-salt och peppar-kar (jag har en kärlek för mopsar förstår ni, men mammsen är allergisk...). när jag sedan upptäckte att mina barnvaktsbarn hade ringt och spelat in "ja må du leva" (fast de sjöng "ja må HAN leva", haha) på mitt mobilsvar var det klart: jag hade haft världens bästa födelsedag.


tårtkalas

presenter i massor!        

 
 
Maria

Maria

28 februari 2010 13:09

Det är du värd! Grattis på dig sötis!

http://majas.bloggagratis.se

 
Johanna Hansson

Johanna Hansson

28 februari 2010 15:30

Fin blogg Sofia! Grattis i efterskott! :)

http://spesiell.devote.se

 
Ida

Ida

1 mars 2010 17:48

MOPSAR FORLAJF!

http://iidaaida.blogg.se

 
Ingen bild

Sparven

2 mars 2010 17:56

teckning från mig (a) haha. Skönt att du hade en bra födelsedag soffeeeeeee! :) Lite sen som kommenterar nu men BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG!
puss på dig min söta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 30 maj 2012 14:26

Idag är det NIO dagar kvar till studenten. Nio dagar tills gymnasietiden är över. Nio dagar tills jag har pluggat klart för ett bra tag. Nio dagar tills jag börjar på en helt ny väg här i livet. Nio dagar tills jag blir fri. Nio dagar tills jag tar ...

Av Sofia - 5 maj 2012 21:23

           Hamnade på Mangos hemsida, vilket visade sig vara livsfarligt... SÅ fina! ...

Av Sofia - 25 april 2012 21:20


                      

Av Sofia - 15 april 2012 18:53


Hej hopppppp. Sisådär en och en halv månad kvar till studenten. Helt sinnes! Ett par skivor står på tur, varav en är redan imorgon, flak-detaljer ska fixas och såklart ska sju ton plugg hinna bokas av. Studenklänningen är införskaffad och studenmössa...

Av Sofia - 9 april 2012 14:22


En vecka på världens bästa landställe gör alltid susen. Har ätit onyttigt varenda dag, besökt släktingar, varit på bio, cyklat på grusvägarna och trotsat kylan, postat studentinbjudningarna (!) och kollat på alla fyra Die Hard-filmer inom loppet av ...

Ovido - Quiz & Flashcards