Sofia

Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Livet?

Av Sofia - 17 november 2009 15:43

hejsan bloggen. lite taskig uppdatering såhär i det gråa novembervädret, men så kan det vara.

jag kom i alla fall ganska nyss hem från det första utvecklingssamtalet i gymnaiset. scaaaaaaryy.... eller, nej förresten, det var det inte. däremot är det jäkligt scary när jag inser hur mycket jag antagligen kommer behöva plugga de här åren som kommer. min lärare berättade t.ex. om hur mycket högre krav engelska B och C har i skillnad mot engelska A (som jag läser nu) och att mycket av ettans kurser bara består av repetition - vilket alltså är slappt. men vänta lite nu då tänker jag då - är ettan slapp? neeej, mina vänner och ovänner, ettan är INTE slapp (iallafall inte i den klass jag går i). och DÄRFÖR är det scary. jag ser framför mig hur jag kommer sitta timme efter timme, dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad i flera år till och bara läsa. läsa, skriva, träna. man förbereder sig i så många år på livet som väntar runt hörnet, men grejen är den att all denna träning till livet gör att man inte alltid kan leva det. förutom under helgen och loven kanske - men hur mycket är det i det stora hela? man är bara ung en gång i livet, och speciellt åldern 16, 17, 18 är då man verkligen vill leva livet. men nähä, då ska man plugga (om man vill ha bra betyg). och sen, efter att man har läst klart, då är det dags att JOBBA. sedan jobbar man till man blir gammal. och när man till sist går i pension och är fri, då är livet (antagligen) inte alls lika kul som när man var 16, 17, 18.

jag kanske klagar mycket - det finns massor att älska och leva för här i livet, absolut - men ibland blir jag bara så trött. för medan jag sitter där vid skrivbordet och lär mig sådant som man "måste" veta för att klara sig, så försvinner ännu en timme, en dag, en vecka, en månad och till sist ännu ett år av mitt liv - som man bara kan leva en gång.

 
 
Filippa

Filippa

17 november 2009 18:50

välkommen till den tuffa verkligheten. Varför tror du allt händeserikt i mitt liv sker i matsalen i skolan? jo därför att det är där vi på norra lever våra liv melln lektionerna. nej nu ska vi inte vara cyniska. Länge leve livet!

http://kaffe.bloggagratis.se

 
Marre

Marre

18 november 2009 16:12

Det blir nog bättre (säger vi ) och du får njuta av helgerna så in i bomben!
P.S det är bra att vara 14 åring också X)

http://www.sugarsweet.webblogg.se

 
L'escargot

L'escargot

18 november 2009 19:34

Åh, fint skrivet. Oavsett dag, vecka och år så kan ju vi åtminståne ha roligt tillsammans, inte sant? Miss ya!

http://alwaysl.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 30 maj 2012 14:26

Idag är det NIO dagar kvar till studenten. Nio dagar tills gymnasietiden är över. Nio dagar tills jag har pluggat klart för ett bra tag. Nio dagar tills jag börjar på en helt ny väg här i livet. Nio dagar tills jag blir fri. Nio dagar tills jag tar ...

Av Sofia - 5 maj 2012 21:23

           Hamnade på Mangos hemsida, vilket visade sig vara livsfarligt... SÅ fina! ...

Av Sofia - 25 april 2012 21:20


                      

Av Sofia - 15 april 2012 18:53


Hej hopppppp. Sisådär en och en halv månad kvar till studenten. Helt sinnes! Ett par skivor står på tur, varav en är redan imorgon, flak-detaljer ska fixas och såklart ska sju ton plugg hinna bokas av. Studenklänningen är införskaffad och studenmössa...

Av Sofia - 9 april 2012 14:22


En vecka på världens bästa landställe gör alltid susen. Har ätit onyttigt varenda dag, besökt släktingar, varit på bio, cyklat på grusvägarna och trotsat kylan, postat studentinbjudningarna (!) och kollat på alla fyra Die Hard-filmer inom loppet av ...

Ovido - Quiz & Flashcards