Sofia

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Kommer inte på någon bra rubrik..

Av Sofia - 4 april 2011 18:23

Idag är det måndag. En helt vanlig måndag.


Men det är inte idag jag ska göra ett inlägg om - det är i fredags jag måste skriva lite sådär mystiskt om.


I fredags fick jag reda på jobbiga grejer. Flera olika saker fick jag berättat för mig, och ordet chockad är, minst sagt, det rätta ordet.
Det slog mig hur fort ens liv kan ändras - kanske inte där och då man får reda på saken (sakerna), men saker som man får veta nu och vet kommer ändra om en del i den planerade framtiden. Plötsligt måste liksom livspusslet läggas om, och saker och ting blir alldels fel innan tiden har hunnit lägga allting till rätta, fast på ett nytt sätt.


Just nu känns livet både jobbigt och lätt, både bra och dåligt. Det är konstigt att man kan vara ledsen och äcklad samtidigt som man är glad och skrattar så att man knappt kan andas. Men tydligen så går det. Det är mitt liv ett levande exempel på just nu.


Ja.


Jag hatar när folk skriver såna här inlägg och liksom klagar, men inte säger vad det egentliga problemet är utan ska verka lite "shit-vad-synd-det-är-om-mig". Och så gör jag ett sådant inlägg själv nu. Haha bra där... Men jag kände att jag behövde skriva om det, på något sätt sådär. Så nu gjorde jag det.


Så tack, och förlåt, för detta "hemliga" inlägg.
Nu är jag klar för idag.

 
 
Lussan

Lussan

4 april 2011 19:33

hoppas verkligen att det blir bättre och att vi ses på lördag <3

http://luszan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 30 maj 2012 14:26

Idag är det NIO dagar kvar till studenten. Nio dagar tills gymnasietiden är över. Nio dagar tills jag har pluggat klart för ett bra tag. Nio dagar tills jag börjar på en helt ny väg här i livet. Nio dagar tills jag blir fri. Nio dagar tills jag tar ...

Av Sofia - 5 maj 2012 21:23

           Hamnade på Mangos hemsida, vilket visade sig vara livsfarligt... SÅ fina! ...

Av Sofia - 25 april 2012 21:20


                      

Av Sofia - 15 april 2012 18:53


Hej hopppppp. Sisådär en och en halv månad kvar till studenten. Helt sinnes! Ett par skivor står på tur, varav en är redan imorgon, flak-detaljer ska fixas och såklart ska sju ton plugg hinna bokas av. Studenklänningen är införskaffad och studenmössa...

Av Sofia - 9 april 2012 14:22


En vecka på världens bästa landställe gör alltid susen. Har ätit onyttigt varenda dag, besökt släktingar, varit på bio, cyklat på grusvägarna och trotsat kylan, postat studentinbjudningarna (!) och kollat på alla fyra Die Hard-filmer inom loppet av ...

Ovido - Quiz & Flashcards