Sofia

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Förhoppningar och regnbågar

Av Sofia - 31 maj 2010 17:30

Sista majdagen idag. Imorgon blir det juni. Juni 2010. Tänk att hela januari med nyår, febrauri med födelsedag, mars och april med början på vår och nu maj med med ljusa nätter snart redan har passerat i kalendern. Om nio dagar är det dags för sommarlov. Sedan är man ledig i två och en halv månad. Förstå vad lång tid! Nu är ju liksom helgens ledighet en gudagåva. Och de sista veckorna har verkligen varit bra! Roliga kvällar, skiva och den bokade utomlandsresan i sommar, varmare väder, nyköpta sommarkläder och fler fräknar på armarna. Livet har känts så enkelt. När jag tänker på hösten och tvåan i gymnasiet får jag ångest. Såhär bra som jag mår nu vill jag alltid må. Känna att man har så mycket roligt att se fram hela tiden. Det läskiga är bara att jag helt plötsligt kommer HA sommarlov nu. Om en dag eller två är vi inne i slutet av juli månad och fräknarna kommer ha blivit ännu fler. Allt det som jag NU ser fram emot kommer vara över. Därför vill jag bara pausa tiden som den är nu. Låta alla de roliga minuterna bli dubbelt så långa och inte hela tiden behöva känna att tiden går så fort. För just nu mår jag som bäst (förutom pollenallergin då).



bild från en väldigt rolig kväll; skolavslutningen i nian. känns som igår...

 
 
Maria

Maria

31 maj 2010 18:45

Jag tycker också tiden går för fort, inte reda för sommarlov. Mwen fy fara o vad kul det ska bli, och totto vet du vad; DU SKA TILL CYPERN!

http://majas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 30 maj 2012 14:26

Idag är det NIO dagar kvar till studenten. Nio dagar tills gymnasietiden är över. Nio dagar tills jag har pluggat klart för ett bra tag. Nio dagar tills jag börjar på en helt ny väg här i livet. Nio dagar tills jag blir fri. Nio dagar tills jag tar ...

Av Sofia - 5 maj 2012 21:23

           Hamnade på Mangos hemsida, vilket visade sig vara livsfarligt... SÅ fina! ...

Av Sofia - 25 april 2012 21:20


                      

Av Sofia - 15 april 2012 18:53


Hej hopppppp. Sisådär en och en halv månad kvar till studenten. Helt sinnes! Ett par skivor står på tur, varav en är redan imorgon, flak-detaljer ska fixas och såklart ska sju ton plugg hinna bokas av. Studenklänningen är införskaffad och studenmössa...

Av Sofia - 9 april 2012 14:22


En vecka på världens bästa landställe gör alltid susen. Har ätit onyttigt varenda dag, besökt släktingar, varit på bio, cyklat på grusvägarna och trotsat kylan, postat studentinbjudningarna (!) och kollat på alla fyra Die Hard-filmer inom loppet av ...

Ovido - Quiz & Flashcards